Hvordan skrive gode pressemeldinger?
Pressemeldinger er en informasjon som sendes til pressen med nyheter og oppdateringer om ditt firma og din merkevare. Men fordi journalister har det travelt, har de ikke tid til å sette seg ned å analysere det du sender dem eller skrive det om.
Tunge fagutrykk eller en opplisting av fakta holder altså ikke. Du, eller din innholdsleverandør må skrive pressemeldingen som en fiks ferdig nyhetsartikkel som journalisten kan sette sin byline på.
Dette må være med i en pressemelding:
- En fengende tittel
- Stikktittel
- Ingress
- Brødtekst
- Mellomtitler
- Sitater
- Faktaboks
- Eventuelt dato og lokasjon for det som skal skje
- Et bilde, som ser ut som om det er tatt av en fotojournalist og ikke tilhører en flott katalog.
- Kontaktinformasjon til daglig leder eller en de kan intervjue.
Samtidig bør teksten være dramatisert. Å dramatisere er å vekke nysgjerrighet og leselyst. Å finne en vinkel som som gjør at leserne klikker for å lese mer. For det er det mediene er ute etter. Våre pressemeldinger har blitt plukket opp 9 av 10 ganger i ulike kanaler. Vi kan også hjelpe deg med din.
Kontakt oss på hei@storybold.no elelr ta kontakt med en av oss her.
Her er noen av våre pressemeldinger som har havnet i media:
Pressemelding for Kiropraktikk & Helse
Pressemelding for Moss næringsutvikling om hvordan starte eget selskap i Moss, Råde, Våler og Vestby.
Pressemelding om Østfold Follo Nyskapningsfond
Pressemelding for Norsk Wavin om klimaendringer og fordrøyningsanlegg
Pressemelding for Norsk Wavin om et nytt tappevannsystem
Pressemelding for Norsk Wavin om et kabelprosjekt
Pressemelding for Norsk Wavin om et drop tank prosjekt
Pressemelding for Nors Wavin om en leveranse i Røros
Pressemelding for Storybold om flytting i Moss
Pressemelding om skifte av eierskap