Storybold - verdens beste reklamebyrå

Vi vil ikke være noe vanlig reklamebyrå. Vi vil bry oss. Vi vil ta ansvar. Vi vil gjøre en liten forskjell.

Hva tenker vi om FNs bærekraftsmål?

Akkurat som smør på brødskiva er disse målene en selvfølge. Vi trenger ikke å kaste de rundt oss for å stå å skinne, de skal bare være der, som gode alminnelige og anstendige leveregler som vi bare forholder oss til.

Ta for eksempel FN bærekraftsmål nummer 8: Fremme varig, inkluderende og bærekraftig økonomisk vekst, full sysselsetting og anstendig arbeid for alle.

Dette er jo noe vi jobber med hver dag, uten egentlig å tenke over det. Vi er en tariff-festet bedrift og har vært det i over 30 år. Å trygge arbeidsplassene og betale anstendig lønn er en selvfølge for oss.

Vi skal ta vare på de rundt oss

Vi skal ikke bare ta vare kundene våre, men også andre mennesker i samfunnet. Det gjør vi gjennom å enten gi folk en ny jobbsjanse – når vi har mulighet til det – å stille praksisplasser til rådighet, gi opplæring til noen som trenger å komme seg videre innenfor vårt fagområde eller å bidra med våre kunnskaper på en måte som gavner noen som trenger det. Slik ønsker vi å fortsette å jobbe med FN bærekraftsmål nummer 10, mindre ulikhet og 11, bærekraftige byer og lokalsamfunn.

God balanse

FN bærekraftsmål nummer 5 betyr noe i vår bedrift. Vi har en god balanse mellom kjønn og alder. Vi ønsker å få en bedre balanse innen ulike kulturer, for bedre å kunne speile samfunnet slik det faktisk er.

Vi skal aldri gjøre noen til en barbie

Vi skal aldri, aldri forvrenge kroppsbildet til det usannsynlige. Når vi markedsfører produkter bruker vi alminnelige mennesker. Som oftest bruker vi våre kunder, kundenes kunder og deres leverandører som sannhetsvitner. For folk flest har større tillit til vanlige mennesker som kjenner kundens produkter eller tjenester, og derfor har noe fornuftig og troverdig å si om dem. Dette bidrar også til likestilling og minske ulikheter, tenker vi.

I vårt byrå forteller vi sannheten

Propagandaministeren til Hitler sa at ‘forteller du en løgn mange nok ganger, blir den til slutt en sannhet’. Han hadde antagelig litt rett. Men vi synes ikke det er den beste måten å kommunisere på. Ikke er det bærekraftig heller. Vi mener nemlig at all markedsføring handler om å bli godt likt. Nettopp fordi vi liker best å handle av dem vi kjenner og føler oss trygge på. Derfor skal våre kunder og kundenes kunder være trygge på at det vi sier er sant. 

Vi reklamerer for de produktene vi tror på selv

Alle kundene vi har i hus har enten så bra produkter, tjenester eller kunnskaper at vi gjerne ville kjøpt dem selv. Og det er akkurat det vi gjør også, når vi har mulighet for det. Derfor har vi for eksempel kjøpt treningsveiledning av Bedre Hjerter og Fokus treningssenter, konsertbilletter av Sin festivalen og dyrefôr fra Råde Mølle. Dette handler også om å bidra til bærekraftig økonomisk vekst.

Vi skal være et reklamebyrå som deler

Vi tror på FNs bærekraftsmål nummer 17: Å samarbeide for å nå målene. Vi tror på åpenhet og å å spille hverandre gode. Vi tror at gjennom å dele kunnskaper og å vise omsorg, er vi med på skape et bedre samfunn. For vi vil ikke bare være et reklamebyrå som bruker hjernen, vi har også hjertet med oss i alt vi gjør. Vi kan ikke gjøre alt, men alle kan gjøre litt.

Vi lover ikke mer enn vi holder

Vi kan ikke alltid love deg gull og grønne skoger. For markedsføring er ikke en 100 prosent eksakt vitenskap. Utenforliggende ting som politikk, markedsendringer, nyhetsbildet og mye annet kan påvirke en kjøpsprosess. Men vi kan love deg å gjøre alt vi kan og enda litt til for at du skal lykkes med dine mål.

Du skal sitte i høysetet

Som kunde hos oss er det dine resultater vi først og fremst er opptatt av. Det er dine resultater vi skal jobbe med å forbedre, uavhengig av hva som ville være best for vår egen profitt.