OM OSS

Som kunde hos oss er det dine resultater vi først og fremst er opptatt av. Det er dine resultater vi skal jobbe med å forbedre, uavhengig av hva som ville være best for vår egen profitt.

Vi vil ikke være et helt ordinært reklamebyrå. Vi vil bry oss. Vi vil ta ansvar. Vi vil gjøre en liten forskjell.

 

Vårt byrå gjenbruker og markedsfører sannhet

Gjenbruk av kampanjer gir bedre oppmerksomhet. Propagandaministeren til Hitler sa at ‘forteller du en løgn mange nok ganger, blir den til slutt en sannhet’. Men å fortelle løgner er ikke den beste måten å kommunisere på. Ikke er det bærekraftig heller. Vi mener nemlig at all markedsføring handler om å bli godt likt. Nettopp fordi vi liker best å handle av dem vi kjenner og føler oss trygge på. Derfor skal våre kunder og kundenes kunder være trygge på at det vi sier er sant.

 

Vi reklamerer for de produktene vi tror på selv

Alle kundene vi har i hus har enten så bra produkter, tjenester eller kunnskaper at vi gjerne ville kjøpt dem selv. Og det er akkurat det vi gjør, når vi har mulighet for det. Derfor har vi for eksempel kjøpt treningsveiledning av Bedre Hjerter og Fokus treningssenter, konsertbilletter av Sin festivalen og opplevelser fra Ut i det fri. Dette handler også om å bidra til bærekraftig økonomisk vekst.

 

Vi lover ikke mer enn vi holder

Vi kan ikke alltid love deg gull og grønne skoger. For markedsføring er ikke en 100 prosent eksakt vitenskap. Utenforliggende ting som politikk, markedsendringer, nyhetsbildet og mye annet kan påvirke en kjøpsprosess. Men vi har mange suksesshistorier å vise til og kan love deg å gjøre alt vi kan og enda litt til for at du skal lykkes med dine mål.

 

Vi skal aldri gjøre noen til en barbie

Vi skal aldri, aldri forvrenge kroppsbildet til det usannsynlige. Når vi markedsfører produkter bruker vi alminnelige mennesker. Som oftest bruker vi våre kunder, kundenes kunder og deres leverandører som sannhetsvitner. For folk flest har større tillit til vanlige mennesker som kjenner kundens produkter eller tjenester, og derfor har noe fornuftig og troverdig å si om dem. Dette bidrar også til likestilling og minske ulikheter, tenker vi.

Hva tenker vi om FNs bærekraftsmål?

Akkurat som smør på brødskiva er disse målene en selvfølge. De skal ikke være en skinnene kappe vi tar på når vi vil flotte oss, men de skal alltid være der, som gode alminnelige og anstendige leveregler som vi bare forholder oss til. Fordi vi ønsker å stoppe klimaendringene har vi vært Miljøfyrtårnsertifisert siden 2008. For å ta vare på norske arbeidsplasser har vi vært medlem av Trykt i Norge, helt siden merket ble opprettet i 2019.

Ta for eksempel FN bærekraftsmål nummer 8: Fremme varig, inkluderende og bærekraftig økonomisk vekst, full sysselsetting og anstendig arbeid for alle.

Dette er jo noe vi jobber med hver dag, uten egentlig å tenke over det. Vi er opptatt av å handle så lokalt vi kan og kjøper helst av norske leverandører. I fire år har vi hatt et samarbeid med Fontenehuset om overgangsarbeid. Vi er godkjent læreberift, har lærling, utplasseringselev og en plass for varig tilrettelagt arbeid. Vi er en tariffbedrift. Det har vi vært i over 30 år. Vi kjøper inn etter disse kriteriene: gjenbruk, lokalt, norskprodusert, miljøsertifisert, kvalitet og lang varighet. På den måten forsøker vi å trygge alle våre arbeidsplasser, hos våre leverandører og i våre nærområder, samt bidra der vi kan.

 

Vi skal ta vare på de rundt oss

Vi skal ikke bare ta vare kundene våre, men også andre mennesker i samfunnet. Det gjør vi gjennom å enten gi folk en ny jobbsjanse – når vi har mulighet til det – å stille praksisplasser til rådighet, gi opplæring til noen som trenger å komme seg videre innenfor vårt fagområde eller å bidra med våre kunnskaper på en måte som gavner noen som trenger det. Slik ønsker vi å fortsette å jobbe med FN bærekraftsmål nummer 10, mindre ulikhet og 11, bærekraftige byer og lokalsamfunn.

 

Vi skal være et reklamebyrå som deler

Vi tror på FNs bærekraftsmål nummer 17: Å samarbeide for å nå målene. Vi kan kanskje ikke gjøre alt, men alle kan gjøre litt og vi tror på åpenhet og å spille hverandre gode. Vi tror at gjennom å dele kunnskaper og å vise omsorg, er vi med på å skape et bedre samfunn. For vi vil ikke bare være et reklamebyrå som bruker hjernen, vi har også hjertet med oss i alt vi gjør.

 

God balanse

FN bærekraftsmål nummer 5 betyr noe i vår bedrift. Vi har en god balanse mellom kjønn og alder. Vi ønsker å få en bedre balanse innen ulike kulturer, for bedre å kunne speile samfunnet slik det faktisk er.

 

Krav til leverandører

Storybold ønsker også å bruke sin påvirkningskraft til å gjøre verdikjeden mer bærekraftig.
Derfor må våre leverandører enten inneha en miljøsertifisering eller et dokumentert og etterprøvbart miljøarbeid som ligger åpent tilgjengelig for lesing.

Storybold er med i Trykt i Norge og fremmer norske arbeidsplasser
Storybold er Miljøfyrtårn sertifisert

Du kan få hele vår klimarapport ved å sende en epost til hei@storybold.no